تدریس خصوصی

ساخت وبلاگ

از سیر تا پیاز کلاس آنلاین

 

قبل از اینکه بخواهیم درباره سیر تا پیاز کلاس آنلاین با هم صحبت کنیم باید بگم که چرا ما انقدر تاکید داریم که کلاس آنلاین تشکیل بدیم. تاکید ما بر تشکیل کلاس آنلاین در درجه اول دسترسی تمامی دانش آموزان کشور عزیزمون به تمامی اساتید خبره در تمامی حوزه های آموزشی هست و در درجه دوم کاهش هزینه و زمان که دو مولفه خیلی مهم هستند اونم در این شرایط زندگی!!

یادم هست که یکی از دوستان در دوره ارشد از اینکه بچه های تهران به راحتی به امکانات دسترسی دارند و میتونند راحت کلاس های کنکور و کلی کلاس آموزشی و مهارتی شرکت کنند شکایت میکرد. حالا ما قصد داریم تلاش کنیم تا این مشکل برای تمامی دانش آموزان و هنر آموزان و به طور کلی هر کس که بخواد هر چیزی رو یاد بگیره حل کنیم.

 تحقق این استراتژی مستلزم همکاری اساتید عزیز استاد سلام هست. اینکه با همکاری همدیگه بتونیم موانع و مشکلات بر سر راه کلاس آنلاین را از بین ببریم.

در ادامه سعی داریم که از صفر تا صد کلاس آنلاین براتون بگیم.

ادامه مطلب:

http://bit.ly/2HbwZzE

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,کلاس آنلاین,کلاس مجازی,آموزش کلاس آنلاین, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 19 اسفند 1397 ساعت: 12:57

چطور معلمی و تدریس رو شروع کنم؟

 

سلام به مخاطبان همیشگی استادسلام
روز و روزگارتون خوش:)
علاقه به تعلیم و تربیت و تدریس ریشه در ذات ما آدم‌ها داره و شاید ساده‌ترین نمونه‌ی اون میل به پند و اندرز و نصیحت باشه که همه‌مون در مقام شنونده ازش بیزاریم اما در مقام گوینده هیچوقت ازش خسته نمیشیم:))
امروز قصد داریم راجع به همین مقوله با شما صحبت کنیم؛
اشتباه نکنید، فرار نکنید، منظورم پند و اندرز نیست؛
منظورم معلم بودن و معلم شدنه.
خیلی از ما تجربه‌ی تدریس به خواهر یا برادر کوچیکتر یا بچه‌های اقوام و آشناها رو داریم و احتمالاً بعضی وقتها وسوسه شدیم که سراغ شغل معلمی بریم و این شغل پرزحمت و شیرین رو تجربه کنیم؛
حالا نه صرفاً به عنوان معلم مدرسه و حتی در زمینه‌های مختلف هنری، ورزشی، مهارتهای مختلف و...
امر آموزش و یاد دادن به قدری شیرینه که آدم وقتی یه بار اون رو تجربه میکنه، نمی‌تونه از لذت زاید الوصفی که براش ایجاد میکنه دست بکشه و دوست داره این تجربه بیشتر و بیشتر تکرار بشه.
اما همونطور که می‌دونید، معلم شدن به همین راحتی‌ها هم نیست؛
معلم شدن در مراکز دولتی و مدارس علاوه بر یکسری مهارت‌ها و فاکتورهای خاص، به مقوله‌های دیگه‌ای هم وابسته است، چون این مراکز داوطلبین بسیاری دارن برای استخدام و طبیعتاً تمام متقاضی‌ها نمیتونن در این مراکز مشغول فعالیت بشن.
توی این مطلب قصد داریم به راه‌ها و مهارت‌هایی بپردازیم که میتونه به شما کمک کنه از مهارت خودتون کسب درآمد کنید و همینطور از معلم بودن لذت ببرید.

اول بریم سراغ این سؤال،


معلم‌ها در کجا میتونن مشغول به کار بشن؟

همونطور که می‌دونید، معلم‌های دولتی، در مدارس دولتی، نیمه دولتی(هیأت امنایی)، استعداد درخشان و شاهد و نمونه دولتی مشغول به کار میشن و بسته به مهارت و تجربه‌ای که دارن میتونن پیشرفت کنن و به سطوح بالاتری برسن؛
معلم‌های حرفه‌ای‌تر و کاربلدتر هم در نهایت به درجه‌ی استادی میرسن و در مراکز آموزش عالی مشغول به فعالیت میشن.
اما این تمام راه نیست؛
امروز و در دنیای مدرن و پر از امکانات، راه‌های زیادی برای دنبال کردن اهداف وجود داره،
روش‌ها و امکانات نوین آموزشی این امکان رو در اختیار دانش‌آموزها و معلمان قرار داده که بتونن به راحتی و بدون محدودیت‌های زمانی، مکانی و... آموزش بدن و آموزش ببینن.
تدریس به عنوان معلم در مدارس غیردولتی، تدریس در کلاس‌های گروهی آموزشگاه‌ها، تدریس خصوصی، کلاس آنلاین، ویدیوهای آموزشی و پادکست و... همه و همه گزینه‌های پیش روی فردی هست که قصد داره مهارت‌های خودش رو در مقام معلم آموزش بده.

یه معلم چه آموزش‌ها و مهارت‌هایی لازم داره؟

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,معلم خصوصی,استاد خصوصی,کلاس آنلاین, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت: 19:58

چهار شنبه کاری برای قضات آینده

بر طبق درخواست شما دوستان برای راهنمایی آزمون قضاوت تصمیم گرفتیم این چهار شنبه کاری را به مصاحبه با یکی از اساتید استاد سلام که تجربه قبولی در آزمون قضاوت را دارند اختصاص بدیم. خانم جویباری کارشناس ارشد حقوق ثبت اسناد و املاک و از دوستان خوب بنده در دانشگاه تهران هستند و از ایشون بابت تجربیات و وقتی که در اختیار ما قرار دادند سپاسگزایم.

همونطور که میدونید همیشه استفاده از تجربیات دیگران به خصوص در آزمون های این چنینی که در کشور ما برگزار میشه یک مولفه مهمی برای موفقیت محسوب میشه و قطعا استفاده از تجربیات افرادی که این مسیر را رفتند و موفق شدند میتونه خیلی برای ما مفید باشه. به همین جهت چهار شنبه کاری این هفته تقدیم به همه قضات آینده میشه. پیشاپیش آرزوی موفقیت داریم برای همه شما داوطلبان آزمون قضاوت. 

ادامه مطلب:

http://bit.ly/2DgXMFZ

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,معلم خصوصی,استاد خصوصی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 17 بهمن 1397 ساعت: 16:36

چطور یک کلاس آنلاین موفق برگزار کنیم؟

برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین به صورت باور نکردنی در حال پیشرفت هست. حتی در استاد سلام هم یکی از استراتژی های ما تشکیل کلاس آنلاین توسط اساتید در نقاط مختلف ایران و حتی دنیاست. همونطور که میدونید برگزاری کلاس، به صورت آنلاین با روش های تشکیل کلاس به صورت سنتی تفاوت پیدا کرده. وقتی روش های نوین آموزشی پدید میاند نیازمند یک سری مهارت ها، تجهیزات آموزشی مختص خودشون هستند که باید به آن ها توجه کرد. در این مطلب قصد داریم که از اصول برگزاری یک کلاس آنلاین موفق با شما صحبت کنیم. 

کلاس آنلاین هم مثل هر روش تدریس دیگری نیاز به یه سری روش هاو استراتژی هایی داره که به بهبود آموزش شما و همچنین رضایت دانش آموز یا هنرجوی شما کمک میکنه.

در ادامه راه های داشتن یک کلاس آنلاین موفق را برای شما شرح میدیم:

ادامه مطلب:

http://bit.ly/2Gql4gb

 

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,معلم خصوصی,استاد خصوصی,کلاس آنلاین, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 14 بهمن 1397 ساعت: 15:12

چگونه زبان انگلیسی را تدریس کنیم؟

 

بسیاری از افراد هستند که علم و دانش زبان  انگلیسی را دارند  اما خب نمی دانند تدریس زبان انگلیسی را از کجا شروع کنند چگونه از آن کسب درآمد کنند؟ اولین قدم برای شروع کار تدریس چیست؟ حتی شاگرد های اول را از کجا پیدا کنند؟

سوالات بالا جزو بیش ترین سوالاتی هستند که در زمینه زبان های مختلف و تدریس خصوصی آن از استاد سلام می پرسند. چون این سوال تکراری است و جواب آن هم در چند جمله خلاصه نمی شود این مقاله را تدارک دیدیم.

پس اگر می خواهید تدریس زبان را شروع کنید چند قدم پایین را همراه ما باشید.

قدم اول

ابزار های آموزش را داشته باشید

در زمینه زبان همیشه کتاب های زیادی با توجه به هدف یادگیری برای تدریس وجود دارد ، اما شاید بهترین روش این باشه کتابی را که تسلط بیش ترین دارید برای شروع تدریس انتخاب کنید تا به مرور کتاب هایی که کاربردی تر هستند را تدریس کنید. پس از تسلط خود شروع کنید.

قدم دوم

روش های جدید را برای تدریستون انتخاب کنید

ادامه مطلب:

http://bit.ly/2FPPo4l

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,معلم خصوصی,استاد خصوصی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت: 14:36

کنکور 98 چطور برگزار خواهدشد؟!

سلام و درود به استادسلامی‌های عزیز

یکی دو هفته پیش بود که صحبت‌هایی راجع به حذف کنکور و پذیرش خیلی از کد رشته‌-محل‌ها در دانشگاه بدون کنکور مطرح شد؛ 

در همین باره صحبتی داشتیم با آقای سید علی موسوی‌نژاد، از اساتید استادسلام و سعی کردیم به یکسری از سؤالات شما پاسخ بدیم. 

اگه می‌خواید بدونید، 

کنکور حذف میشه؟ 

کنکور98 چطوری برگزار میشه؟ 

پروسه‌ی حذف کنکور در کدوم مرحله قرار داره؟ 

جایگزین کنکور چیه؟ 

تأثیر سوابق تحصیلی چند درصده و چطوری اعمال میشه؟ 

تغییری در سهمیه‌ها به‌وجود میاد یا نه؟ 

و... 

این مصاحبه‌ی خوب و مفصل رو دنبال کنید. 

اردو مطالعاتی نوروز98


ادامه مطلب:

http://bit.ly/2G6SjoB

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,معلم خصوصی,استاد خصوصی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 165 تاريخ : يکشنبه 7 بهمن 1397 ساعت: 14:28

اردو مطالعاتی نوروز98

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : اردو مطالعاتی نوروز98, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت: 20:14

اردو مطالعاتی نوروز98

 

سلام و درود به استادسلامی های عزیز

خب کم کم داریم به شروع سال جدید و عید نوروز نزدیک میشیم و دوباره کلی اتفاق هیجان انگیز تو راهه؛ 

از مهمونی و جشن و سفر و خوشگذرونی های مختلف بگیر تا کلی اتفاق هیجان انگیز دیگه که برای هرکس متفاوته.

اما تو همین بحبوحه عید و تعطیلات، یه عده ای هستن که عطای خوشگذرونی و استراحت رو به لقاش می بخشن و تصمیم می گیرن برای رسیدن به اهدافشون و تغییر دادن زندگیشون، سختی رو به جون بخرن و از تعطیلات و زمان طلایی که در اختیارشون هست نهایت استفاده رو ببرن و تا می تونن نقاط ضعف و قوتشون رو بهبود ببخشن.

اردو مطالعاتی نوروز 98 یکی از روش های جالب و در عین حال مفیدیه که می تونه به این تیپ افراد کمک کنه راحتتر به اهدافشون برسن و نظم و برنامه ریزی لازم رو براشون به ارمغان بیاره.

اما اردوی مطالعاتی چیه و چه تأثیری روی درس خوندن داره؟

 

اردوی مطالعاتی رو بصورت خلاصه میشه اینجوری تعریف کرد:

برنامه ریزی برای یک برنامه درسی هدفمند در بازه زمانی مشخص، با حداکثر ساعت مطالعاتی روزانه ، اجرای برنامه و نظارت به نحوه عملکرد و تأثیرگذاری برنامه.

اردوی ممطالعاتی معمولاً برای هرکس با توجه به قابلیتهای شخص تعریف میشه و فرمول قطعی نمیشه براش تعزیف کزد اما فرم کلی اون به همین ترتیبیه که براتون نوشتیم.

اردوهای مطالعاتی به چندضورت قابل اجرا هستن:

**اگه شما فرد منظم، متمرکز و مصممی هستین، می تونین به تنهایی و در اتاق خودتون این اردو رو اجرا کنید و درصورت لزوم از یه مشاور یا یه ناظر کمک بگیرین.

**اگه شما دوستای صمیمی و خوبی دارین که می تونین در کنارشون خوب درس بخونین و نتیجه بگیرین، این هم یه روشه برای اجرای اردو مطالعاتی نوروز 98  که البته اجرای اون خیلی خیلی سخته:))

**رایج ترین و احتمالاً مفیدترین اردوهای مطالعاتی هم اردوهایی هستن که توسط یکسری تیمهای خاص برنامه ریزی و اجرا میشن که در این مدل، چند نفر مشاور و ناظر به عملکرد افراد به همراه معلم های دروس مختلف حضور دارن که به بچه ها کمک می کنن با بیشترین بازدهی و کمترین اتلاف وقت درس بخونن و کلاس هایی هم برای رفع اشکال و پرسش و پاسخ در این سیستم در نظر گرفته میشه و بچه ها عموماً در طول اردو توی یه مکان خاص حضور دارن و کاملاً وقت و انرژیشون رو مدیریت می کنن تا به هدفی که برای خودشون در نظر گرفتن برسن.

 

اردو مطالعاتی برای چه افرادی خوبه؟

 

اردوهای مطالعاتی معمولاً برای همه مفید واقع میشن چون:

1- شما هدف گذاری میکنید و برای رسیدن به اهدافتون تلاش میکنید و میتونید عملکردتون رو ارزیابی کنید و روند تغییرات رو حس کنید.

2- شما در اردو معمولاً با افرادی شبیه خودتون با اهداف نزدیک به هم درس می خونید و این انگیزه شما رو افزایش میده و درعین حال حس رقابتی که بین شما وجود داره شما رو وادار میکنه بیشتر تلاش کنید.

3- تمرکز شما بیشتره و بازدهی بیشتری هم خواهید داشت.

4- برنامه ریزی، نظارت و کمک دیگران به شما امید و انگیزه میده و در عین حال شما رو کنترل می کنه.

5- فکر کردن به هدفی که برای خودتون در نظر گرفتید، تحمل سختی راه رو برای شما آسونتر میکنه.

 

اردوی مطالعاتی مال چه تیپ دانش آموزاییه؟

 

این اردو میتونه شامل حال همه بشه؛

اگه شما جزو دانش آموزای درسخون و منظم هستین، این اردو کمک میکنه خیلی راحتتر دروسی که خوندین رو جمع بندی کنین یا حتی خیلی زودتر پیشرفت کنید و بیشتر و بیشتر بخونید و یاد بگیرید.

و اگه شما جزو بچه هایی هستین که به هر دلیلی از قافله عقب موندین، اردوی مطالعاتی کمکتون میکنه عقب افتادگی تون رو جبران کنید و خوتون رو در جریان درس خوندن قرار بدین و بتونین خودتون رو به اهدافتون نزدیک کنین.

 

اردوی مطالعاتی همیشه مفیده؟!

 

مسلماً نه!

مهمترین فاکتور در اردوی مطالعاتی در نظر گرفتن  شرایط  شما و قابلیتهاتونه ؛

ساعت مطالعه، تعداد روزهای مطالعه و حتی مباحث مورد مطالعه باید برای شما مفید باشه و اگه مقدارش بیشتر باشه و شما رو خسته و دلزده کنه، نه تنها مفید نیست که به ضررتون تموم میشه و روحیه و انگیزه شما رو از بین میبره.

 

به هر حال، اردوی مطالعاتی نوروز، یک روش تست شده و قابل اطمینانه که یجورایی دوپینگ افراد جدی و مصممه که میتونن توی تعطیلات با استفاده از این اردو، گوی سبقت رو از بقیه رقباشون بربایَن!

اساتنید عزیزی که قصد برگزاری اردوی مطالعاتی نوروز98 رو دارن، در جریان باشن که استادسلام آمادگی داره که در ایجاد شرایط و امکانات اردو، از اجاره فضای آموزشی و مکان اسکان بچه ها گرفته تا تدریس خصوصی کنکور، اطلاع رسانی و انتشار فراخوان با این عزیزان همکاری کنه.  

 

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,معلم خصوصی,استاد خصوصی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت: 20:00

رشته های بدون کنکور اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور از رشته های بدون کنکور سراسری سال 98 رونمایی کرد.

بر طبق این آمار داوطلبان میتوانند بر اساس سوابق تحصیلی خود در مراکز و موسسات مورد نظر خود ثبت نام کنند . این موسسات

شامل پردیس دانشگاه صنعتی شریف, موسسات و مراکز آموزشی پیام نور و غیر انتفاعی می باشد.

هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری برای اطلاع ازرشته های بدون کنکور ملزم به تهیه دفترچه راهنما بودند اما از این

پس می توانند در دفترچه ای جداگانه از این رشته ها مطلع شوند.

با انتشار این خبر داوطلبانی که برای برنامه ریزی کنکور شامل نمونه برنامه ریزی درسی کنکور برای رشته ریاضی,

نمونه برنامه ریزی درسی کنکور برای رشته تجربی  و ... دچار مشکل بودند میتوانند از این پس وقت خود را به برنامه ریزی

دروس دانشگاهی رشته مورد نظر خود بپردازند.

جالب اینکه این رشته ها از بین رشته های پر طرفدار هر گروه آزمایشی هستند و داوطلبان زیادی هر ساله برای کسب این رشته ها با

هم به رقابت میپردازند. این رشته ها مربوط به هر 5 گروه :

1.گروه ریاضی و فیزیک

شامل بسیاری از رشته های فنی مهندسی و رشته های علوم پایه است. لازم به ذکر است داوطلبان این نکته را توجه داشته باشند برخی از رشته

های پرطرفدار در دانشگاه های بزرگ کشور بدون آزمون نخواهند بود.

  2.گروه علوم تجربی

به جز رشته های پرطرفدار گروه پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور هستند و رقابت برای کسب این رشته ها همچنان دارای آزمون می باشد.

  3.گروه علوم انسانی 

در کنار سایر رشته های گروه انسانی پر طرفدارترین رشته های ارائه شده به رشته حقوق, روانشناسی, حسابداری و رشته های مدیریت با گرایش

های مختلف می توان نام برد.

4. گروه هنر

گروه آزمایشی هنر جز گروه های شناور و غیر نظری بوده که در رشته های صنایع دستی، فرش ، هنر اسلامی ، مرمت بناهای تاریخی ، مرمت

 آثار تاریخی ، هنرهای صناعی به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد.

5.گروه  زبان های حارجه

که دومین گروه آزمایشی شناور است و می توان  به رشته های آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات ارمنی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی

 زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات فرانسه ، زبان روسی اشاره کرد.

برای اطلاع از این رشته ها میتوانید هم اکنون به سایت سازمان سنجش به نشانی: http://www.sanjesh.org مراجعه کنید.

استاد سلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی, استاد خصوصی, معلم خصوصی , تدریس خصوصی زبان روسی و ... برای تمامی

داوطلبان آرزوی موفقیت روزافزون دارد.

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,معلم خصوصی,استاد خصوصی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 27 دی 1397 ساعت: 13:25

راههای مقابله کردن با انواع استرس در ساعت های نزدیک به امتحان

یکی از اتفاقات شب امتحان که معمولا تا بعد از امتحانم دانشجو رو در گیر میکنه، استرس و اضطرابه. دانشجویی که نمی تونه استرس خودش رو کنترل کنه، حتی اگه مطالب امتحان رواز همکلاسی هاش بهتر بدونه، بازم خوب امتحان نمی‌ده

حتی اگر از معلم خصوصی هم استفاده کرده باشه ولی نتونه استرسش و مدیریت کنه بازم نتیجه خوبی از امتحان عایدش نمیشه . استاد سلام برای شما راهکارهای جالبی و آورده همراه ما باشید

راههای مقابله کردن با انواع استرس در ساعت های نزدیک به امتحان چیست؟

همه ما میدونیم که شب امتحان درس خوندن اصلا خوب نیست اما اگه مجبور به مطالعه شب امتحانی شدید چه کارهایی باید بکنید تا درگیر استرس و اضطراب شب امتحان نشید؟

 

 

در اینجا ما به چند نکته خیلی کاربردی برای کاهش استرس قبل از امتحان اشاره کردیم :

یک ) محل مطالعه روعوض کنید، این کار ظرفیت‌های جدیدی رو برای ذهن شما ایجاد میکنه و باعث میشه تا با ذهن بازتری درس بخونید.

دو) کافئین  هم واقعا موثر هست؛ از نوشیدنی‌های کافئین دار مثل کافی میکس و چای وقهوه و.. حتما استفاده کنید.

سه) بعد از هر 50 دقیقه درس خوندن  احتیاج به 10 دقیقه استراحت دارید از این زمان درست استفاده کرده و خیلی خوب استراحت کنید ، البته نه اینکه بخوابید یا فیلم نگاه کنید.

چهار)  سعی کنید جزوه درسیتون رو بازنویسی کنید؛ خلاصه تر و ساده تر کردن جزوه و بازنویسی اون به مرور یکساعت قبل از امتحان هم کمک خیلی زیادی میکنه.

از جزوه های خوب استادسلام غافل نشید که میتونه به شما کمک شایانی کنه . در بخش جستجو جزوه, جزوه مورد نظرتون و بیابید.

پنج ) سعی کنید موقع درس خوندن تنها نباشید؛ مثلا به کتابخانه برید یا با یکی از دوستاتون درس بخوانید، هر چند این نکته برای همه کاربرد نداره.

شش)نکات مهم رو هایلایت کنید، مغز شما با دستاتون هماهنگ هست؛ البته یک ساعت قبل امتحان بازم این هایلایت‌ها به شما کمک میکنند.

هفت) همیشه از یک طرف مرور نکنید، ذهن شما عادت پذیرهست ، بعضی وقت ها هم تصادفی بخونید یعنی برای مثال جزوه یا کتاب رو از آخر به اول مرور کنید. اگر این کاررو انجام بدید استرس ناشی از عقب موندنتون از درس  هم از بین میره.

هشت) با صدای بلند درس خوندن هم میتونه خیلی بهتون کمک کنه چون ذهن شما رو برای ذخیره اطلاعات اماده تر می‌کنه.

نه)  مهم ترین نکته مباحث آخرنمره بیشتری دارن ؛ چون معمولا معیار اساتید و معلم ها برای ارزیابی دانش آموزها از فصل های آخر و تخصصی تر انجام میشه؛ پس مباحث آخر رو فراموش نکنید.

ده)اگه تو 24 ساعت آخر و نزدیک به امتحان کمتر از 6 ساعت بخوابین ضرر کردین، حتما به اندازه‌ای که در سر جلسه خواب آلود نباشید و بتونید روی سوالات تمرکز کنید ستراحت کنید.

یازده)حتما قبل از ورود به جلسه امتحان نفس عمیق بکشید سعی کنید تنفستون از طریق دیافراگم یعنی از شکم باشه نه از قفسه سینه چون عمیق تر هست و تاثیر بیشتری داره.

دوازدهم)تو بعضی از مقاله ها گفته شده که جویدن آدامس یک ربع قبل از امتحان هم میتونه خیلی به دانشجو برای از بین بردن استرس کمک کنه چون باعث تقویت تمرکز میشه اما یادتون باشه که سر جلسه آدامس همراهتون نباشه.

سیزدهم) حتما حتما حتما یک خوراکی شیرین همراه خودتو به جلسه امتحان ببرید چون شرینیجات باعث بالاتر رفتن فشار و شده و شمارو از افت فشار ناشی از استرس نجات میده.

این نکات رو به خوبی خونده و یاد بگیرید و قبل از امتحان انجام بدید تا تاثیر اون رو روی کم تر شدن استرس ناشی از امتحان ببینید .

امتحانات  خیلی خوبی رو براتون آرزو میکنیم ....موفق باشید.

استاد سلام منبع جامع معرفی اساتید معتبر در همه زمینه های درسی از جمله تدریس خصوصیتدریس خصوصی عربیتدریس خصوصی زیستکلاس آنلاین و تدریس خصوصی ابتدایی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد.

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,تدریس خصوصی دوره ابتدایی,تدریس خصوصی عربی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 254 تاريخ : دوشنبه 10 دی 1397 ساعت: 16:00

7 نکته مهم برای فصل امتحانات

در این ماه پر هیاهوی امتحانات از پرداختن به کار و حرفه برای آینده دست کشیدیم و تصمیم گرفتیم که به جای چهار شنبه کاری به شبای امتحان بپردازیم. استاد سلام این هفته تصمیم دارد در مورد چند نکته که میتونه به شما در این فصل پر استرس کمک کنه صحبت کند.

قطعا همه تجربه امتحان دادن و استرس امتحانا رو داشتیم و داریم. این مسئله تا یه حدی طبیعیه اصلا اضطراب جزء جدا نشدنی امتحاناست. در ادامه به چند نکته موثر برای شب های امتحان اشاره می کنیم.

نکات کلیدی شب های امتحان

 

1)هدفگذاری

شکی نیست که داشتن هدف هوشمندانه و خاص میتونه به بهبود عملکرد فردی کمک کنه. تحقیقات نشان میدند که داشتن هدف خاص و هوشمندانه، در زمینه بهبود عملکرد نقش موثری دارند. هدفگذاری سبب افزایش تمرکز و جهت دهی به کارها است. به هنگام مطالعه و درس خواندن سعی کنید که بر اهداف خود متمرکز شوید و جهت دار حرکت کنید. وقتی حس کنید که جهت دارید قطعا با تمرکز و انرژی بیشتری حرکت می کنید. پس بهتره به جای اینکه به خودتون استرس وارد کنید به هدفی که در ذهنتون دارید فکر کنید.

 

2)بهبود اعتماد به نفس

در میزان اعتماد به نفس خود بازبینی داشته باشید. با خودتون با "جملات مثبت" صحبت کنید. گفتگوی درونی مثبت و داشتن اعتماد قلبی به توانایی های خود همیشه موثر بوده و هست و به ساختن یک فرد با اعتماد به نفس کمک می کنه به خصوص در شرایط حساس و پر استرسی مثل امتحانات.

پیشنهاد ما به شما استفاده از سوالات امتحانات سال ها و یا ترم های قبل است چرا که این به شما کمک میکنه تا بر روی سوالات مختلف تمرکز کنید و به تسلط شما کمک زیادی میکنه. این روش را حتما امتحان کنید میتونه موثر باشه.

 

3 )حس المپیک

شکی نیست که دوره امتحان مانند یک بازی المپیکه. دانش آموزان باید این فرصت را کنار بگذارند و به این باور برسند  که  این زمان دقیقا مثل ورزشکارای المپیک، یک دوره کلیدی است. این دوره 6-8 هفته مشابه بازی های المپیک است. دانشجویان در طول این مدت تلاش می کنند تا نتیجه مطلوب را بدست بیارند.

ادامه مطلب

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,معلم خصوصی,استاد خصوصی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 6 دی 1397 ساعت: 16:06

طراحی سایت، شغل پیشنهادی این هفته!


سلام به همه‌ی استادسلامی‌ها
امیدواریم که حال همگیتون خوب باشه!
این هفته چهارشنبه، رفتیم سراغ یکی دیگه از مشاغل جذاب، نسبتاً جدید، با فرصت‌های شغلی زیاد و البته پردرآمد!
طراحی وبسایت، انتخاب این هفته‌ی ما بوده؛ برای اینکه بتونیم اطلاعاتی درمورد این شغل و مهارت‌ها و ویژگی‌های موردنیاز برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای وبسایت، به‌دست بیاریم، رفتیم سراغ جناب آقای جواد ذوالقدر و باهاشون گپ زدیم؛
به شما توصیه می‌کنیم که این مصاحبه‌ی جذاب رو از دست ندین!

خب آقای ذوالقدر سلام و درود، خیلی ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیارمون قرار دادین؛
بریم سراغ سؤالاتمون.
فرض کنید مخاطب شما یه نوجوونِ دبیرستانیه که به فکر شغل و درآمده؛ برای اینکه این فرد تبدیل به یک طراح وبسایت بشه باید چه کاری انجام بده در وهله‌ی اول؟!
از کجا باید شروع کنه؟! 

خب در مرحله‌ی اول، فرد باید به یه کامپیوتر دسترسی داشته‌باشه و همینطور باید مرورگر کروم رو روی سیستمش نصب کنه؛ به‌عنوان یه طراح وبسایت هیچوقت نباید از مرورگری به‌جز کروم استفاده کنید! 
بعد از اینها، فرد باید نرم‌افزار xampp رو نصب کنه و اگر یه‌مقدار آشنایی با زبان‌های html و css داشته‌باشه، باید شروع به طراحی صفحات وب بکنه و صفحات مختلفی رو تولید کنه تا تجربه بدست بیاره و اصطلاحاً دستش راه بیفته؛ 
تسلط به زبان‌های مختلف و مخصوصاً html خیلی مهمه! 
از لحاظ درسی هم باید بگم این شغل نیازی به تحصیلات آنچنانی نداره و یجورایی میشه گفت شما برای تبدیل شدن به یک طراح وبسایت خوب و حرفه‌ای، باید درس رو کنار بذارید و روی مهارت‌های کامپیوتری‌تون کار کنید؛ دروسی که به خود من کمک کرده توی شغلم، یه مقدار جزئی ریاضیات و مفهوم تابع بوده(اونم در سطح مقدماتی و نه خیلی پیشرفته:)) و همینطور چندواحد برنامه‌نویسب که توی دانشگاه گذروندم! 
پس همونطوری که گفتم، شما باید شروع به طراحی صفحات مختلف بکنید؛ توی محیط نرم‌افزار xampp که یه شبیه‌ساز سرور هست، شما میتونید صفحات مختلف رو بصورت آفلاین و برای خودتون طراحی و تمرین کنید. 
شما میتونید این نرم‌افزار رو از source forge دانلود کنید یا از سایت apache friends دانلود و نصب کنید. 

 

خب یه مقدار درمورد این نرم‌افزار و اتفاقاتی که توش میفته برامون توضیح میدین؟ 

xampp خودش چندتا نرم‌افزار مختلف داره؛ 
یکی از این نرم‌افزارها apache هست، یکی mysql و یکی هم fazila server؛ این‌ها همه نرم‌افزارهایی هستن که شما وقتی هاست خریداری میکنی روی سرورت هستن و میتونی ازشون استفاده کنی. 
Apache یه وب‌سروره که به شما امکان اینو میده یه صفحه‌ی وب رو روی مرورگرتون باز کنید؛ 
ما دو نوع سرور داریم، یکی سرورهای لینوکسی یا همون phpها و یکی سرورهای مایکروسافتی؛ 
سرورهای مایکروسافتی به عقیده‌ی من، آینده‌ای ندارن؛ 
ما بطور کلی دو نوع چرخه‌ی مثبت و منفی داریم، مثلاً برای یه مهارت یا نرم‌افزاری، شما متقاضی‌های زیادی داری، پس متخصص‌های زیادی هم تربیت میشن و چون متخصصین زیادی داری، تقاضاهای بیشتری هم دریافت میکنی؛ به این میگم چرخه‌ی مثبت، ولی برعکس این هم که میشه چرخه‌ی منفی وجود داره و شما متخصصین کمتر و تقاضاهای کمتری داری؛ سرورهای مایکروسافتی و متخصصین این سرورها تو دسته‌ی دوم جا می‌گیرن به عقیده‌ی من. 

 

خب درمورد ویژگی‌های یه طراح وبسایت بهمون بگو؛ یه طراح وب چه خصوصیاتی داره؟! 

در درجه‌ی اول باید آدم باحوصله‌ای باشه و بتونه ساعت‌ها پشت سیستم طاقت بیاره و کار انجام بده؛ همینطور باید تحمل این موضوع رو داشته باشه که چند ساعت مداوم با مشکل دست و پنجه نرم کنه و از زیر مشکلاتی که حین کار براش پیش میاد در نره! 
همینطور باید آدم جستجوگری باشه و بتونه مشکلاتش رو از طریق سرچ کردن حل کنه؛ 
زبان انگلیسی هم باید قوی باشه و بتوته راحت دنبال جواب مسئله‌هاش بگرده؛ میتونه از کلاس های تدریس خصوصی زبان استفاده کنه
از مهارت‌های دیگه‌ش باید این باشه که نکته‌های اصلی زبان‌های مختلف و نرم‌افزارها رو بلد باشه و وقتی با یه مسئله یا راه‌حلی مواجه میشه بتونه تشخیص بده و بفهمه چه اتفاقی توی حل این مسئله میفته. 
یکی از ایرادات بازار در حال حاضر، کمبود کیفیت و خوش‌قول نبودنه! 
شما باید وقتی پروژه‌ای رو تحویل میگیری طبق زمان‌بندی و قولی که دادی عمل کنی و به‌موقع کار رو تحویل بدی و از اون مهمتر اینکه باید کار باکیفیت تحویل بدی! 
همچنین بهتره شما چندتا پروژه‌ رو همزمان قبول نکنی و بتونی کنترل داشته‌باشی روی کارهات! 
و یکی دیگه از نکات مهم اینه که شما باید دانش و مهارتت رو حفظ کنی و اجازه ندی دیگران با وعده‌ی شراکت یا خیلی چیزهای دیگه، از دانش شما سوءاستفاده کنن و مالک سایت بشن و چیزی هم دست شما رو نگیره! 

این شغل از نظر شما بیشتر به درد یه آقا میخوره یا خانم؟! 

به‌نظر من این شغل بیشتر مناسب آقایونه و خصوصاً اگه یه پسر بتونه توی بازه‌ی سنی 14 تا 18 سالگی کار رو یاد بگیره و از 18 تا 25سالگی 

که سال‌های طلایی محسوب میشه و فرد خیلی پرانرژیه و توانایی‌های زیادی داره کار کنه، میتونه خیلی موفق بشه. 

 

درمورد شرایط کاری و درآمد میتونین بهمون یه‌کم اطلاعات بدین؟! 
آیا درآمد یک وب دیزاینر اونقدری هست که کفاف مخارج یه خانواده رو بده؟! 
آیا میشه توی خونه نشست و طراحی کرد و درآمد کسب کرد؟! 


بله درآمد یه طراح وبسایت اگر خوب کار کنه اونقدری هست که بتونه به راحتی معاشش رو تأمین کنه و اگر آدم متعهدی باشه میتونه توی خونه‌ش بشینه و کارش رو انجام بده و دستمزدش رو بگیره! 

خب حالا اگه یه نفر که یه مقداری آشنایی پیدا کرده با طراحی وب، بخواد شروع به کار کنه، شما بهش پیشنهاد میکنین اولین سایت رو برای کی و برای چی طراحی کنه؟! 

به نظرم بهتره برای خودش بزنه. 

 

شما پیشنهاد میکنید یه طراح مبتدی به‌عنوان اولین پروژه چه‌قدر دستمزد بگیره؟!

خب نمیشه عدد خاصی رو مشخص کرد چون قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر میکنه و ممکنه چندوقت بعد این رقمی که الان میگیم خیلی مسخره به‌نظر بیاد اما چیزی که مهمه اینه که یه طراح نمونه‌کارهای خوبی داشته‌باشه؛ 
شما اگر بخواید به‌عنوان یه طراح مشتری داشته باشید و درآمد خوبی کسب کنید، باید نمونه‌کارهای خوبی برای عرضه به مشتری‌هاتون داشته‌باشید! 
اگر شما یه سایت خوب طراحی کنید و مشتری‌تون رو راضی کنید، این فرد خودش برای شما تبلیغ میکنه و مشتری جذب میکنه و برعکس این حالت هم ممکنه اتفاق بیفته و فرد از کار شما ناراضی باشه و این نارضایتیش رو به گوش همه هم برسونه. بعد از مدتی حتی میتونه تدریس خصوصی داشته باشه و درآمد کسب کنه . 

 

آیا یه طراح وب نیاز داره با فوتوشاپ و نرم‌افزارهای مشابهش آشنا باشه؟! 


بله مسلماً تا یه حدودی لازمه و حداقل باید بلد باشه یه عکس رو ادیت کنه؛ 
صرف دیزاینینگ و html بلد بودن نمیتونه برای یه طراح کافی باشه و اون باید قادر باشه بعد از تکمیل شدن سایت بارگذاری اولیه‌ رو خودش انجام بده و بخش‌های مختلف سایت رو اینجوری به مشتری نشون بده و توضیح بده. 

 

آیا شما پیشنهاد میکنین توی دوره‌های مختلف یا کلاس‌های خصوصی شرکت کنن؟! 

خب مسلماً هیچ‌چیز جایگزین آموزش حضوری و انتقال تجربه از فرد باتجربه به کم‌تجربه نمیشه؛ من پیشنهاد میکنم اگر قصد دارن توی کارشون حرفه‌ای باشن و خوب پیشرفت کنن حتماً توی یکسری دوره و کارگاه و کلاس شرکت کنند! 

 

نکته یا توصیه‌ای دارین برای بچه‌های علاقه‌مند؟!
نرم‌افزارها و زبان‌های جانبی چی برای کارشون مناسب‌تره که یاد بگیرن؟!

برای راحت‌تر شدن کار من پیشنهاد میکنم از ویرایشگر brackets استفاده کنند و  من به‌شخصه اکتنشن emmet رو برای سرعت دادن به کدنویسی html استفاده میکنم؛ 
اگر کسی بخواد سایت فروشگاهی و شرکتی طراحی کنه، wordpress رو بهش توصیه میکنم؛
اگر بخواد سامانه تولید کنه، php رو یاد بگیره؛
و همینطور برای کارهای مختلف به‌مرور دستش میاد که چه‌کار باید بکنه.

خب خیلی ممنونیم از شما آقای ذوالقدر که وقتتون رو دراختیارمون قرار دادین؛
امیدواریم این مصاحبه بتونه برای علاقه‌مندای شغل َراحی وبسایت مفید باشه و مسیر تحقق رویاهاشون رو براشون هموارتر کنه!
اگه این مطلب براتون مفید بوده، خوندنش رو به دوستاتون هم پینشهاد کنید؛

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی و برگزاری کننده کلاس آنلاین

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,تدریس خصوصی زبان,تدریس خصوصی زبان انگلیسی,کلاس آنلاین, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 26 آذر 1397 ساعت: 13:44

دانشگاه های روسیه خواستار گسترش بین المللی سازی شدند

جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه های برتر روسیه از دولت این کشور خواسته اند تا تعداد بیشتری از دانشگاه های این کشور را در پروژه ۱۰۰-۵ شرکت دهد.

وی افزود: پروژه ۱۰۰-۵ پروژه‌ای است که هدف آن قرار دادن حداقل ۵ دانشگاه روسیه در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در یکی از رتبه بندی جهانی دانشگاه ها است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: این درخواست از سوی طیف بیشتری از مقامات دانشگاهی به ویژه توسط انجمن دانشگاه های جهانی که هدف آن ایجاد اتحاد در بین دانشگاه های روسیه است، پشتیبانی می شود.

مهراد عنوان کرد: یاروسلاو کازمینوف رئیس مدرسه عالی اقتصاد دانشگاه ملی تحقیقات معتقد است گسترش پروژه ۱۰۰-۵ رقابت بیشتری را در بین موسسات آموزش عالی روسی به وجود می آورد.

وی اضافه کرد: به اعتقاد کازمینوف رئیس مدرسه عالی اقتصاد دانشگاه ملی تحقیقات، شمول تعداد بیشتری از دانشگاه های این کشور در پروژه ۱۰۰-۵ می تواند ورود دانشگاه های روسیه را در حوزه هایی مانند تدریس خصوصی زبان روسی وکشاورزی، حمل و نقل، بیوتکنولوژی، پزشکی بالینی، مطالعات شهری و ارتباطات به رتبه بندی های موضوعی تسهیل کند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: براساس پیشنهاد رئیس مدرسه عالی اقتصاد دانشگاه ملی تحقیقات و سایر روسای دانشگاه های روسیه از جمله رئیس دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو، تعداد دانشگاه های شرکت‌ کننده در پروژه ۱۰۰-۵ می تواند تا ۳۰ دانشگاه افزایش یابد.

مهراد تاکید کرد: دولت روسیه پیشنهاد روسای دانشگاه های این کشور را دریافت کرده و قرار است تا پایان سال جاری این موضوع را بررسی کند.

وی اظهار داشت: معاون نخست وزیر روسیه که مسئول توسعه آموزش عالی این کشور است، تاکید کرده این پروژه برای شمول دانشگاه هایی که در علوم کشاورزی، علوم خاک و علوم انسانی به صورت تخصصی فعالیت دارند، گسترش می یابد.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: این مسئول می گوید وقتی این پروژه آغاز به کار کرد فکر نمی کردیم که دانشگاه های این کشور بتوانند در رشته های علوم انسانی و اجتماعی با رقبای مهم بین المللی رقابت کنند.

وی افزود: روس ها بر این باورند که دانشگاه های این کشور در حوزه هایی مانند فیزیک، شیمی، و علوم کامپیوتر برتری دارند و تلاش های علمی دانشمندان این کشور در این زمینه ها در سال های اخیر به ثمر نشسته است.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: مقامات آموزش عالی روسیه این تصور را که علوم انسانی و نقطه قوت دانشگاه های این کشور است، نداشتند.

وی عنوان کرد: علت پیشرفت علوم اجتماعی توجهی است که بعضی از دانشگاه های روسیه مانند مدرسه عالی اقتصاد در این زمینه داشته اند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز افزود: گسترش پروژه ۱۰۰-۵ مستلزم تخصیص بودجه های بیشتر است که در حال حاضر تخمین زده می شود سالانه ۱۰.۵ میلیارد روبل است. درخواست دانشگاه های شرکت‌ کننده در این پروژه، افزایش این رقم به ۱۷ تا ۱۸ میلیارد روبل است.

منبع : خبرگزاری مهر

استاد سلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی, تدریس خصوصی زبان روسی, تدریس خصوصی زبان آلمانی, تدریس خصوصی زبان فرانسه, کلاس آنلاین و .... آرزومند موفقیت روز افزون می باشد

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,تدریس خصوصی زبان روسی,تدریس خصوصی زبان فرانسه,تدریس خصوصی زبان آلمانی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 122 تاريخ : شنبه 24 آذر 1397 ساعت: 15:00

کارآفرین شدن امری ذاتی یا اکتسابی؟

سوالی که همیشه بر سر آن بحث است اینه که "یه نفر که کارآفرین میشه، کارآفرین به دنیا میاد یعنی ذاتیه یا اینکه اکتسابیه و در طول زندگی یاد می گیرند".

گروهی معتقدند که افرادی همچون ریچارد برانسون و استیو جابز افرادی هستند که به صورت ذاتی کارآفرین هستند. چون این افراد درس و دانشگاه را رها کرده و به دنبال راه اندازی کسب و کار خود بودند، بدون اینکه برای یادگیری آن واحد درسی گذرانده باشند. صرف نظر از این صحبت ها بسیاری از این افراد از دوران کودکی ویژگی های کارآفرینان را با خود داشته اند.

کارافرنی

کارآفرینان، کارآفرین متولد میشوند

جالبه بدونید که استیو جابز در دبیرستان به فروش جعبه های آبی رنگی می پرداخت که به دانش آموزان کمک میکرد که تماس رایگان برقرار کنند.

ریچارد برانسون در سن 16 سالگی مجله فرهنگی نوجوانان را راه اندازی کرد. خیلی از این افراد به صورت ذاتی برای تحقق اهدافشان سرسخت، پر انرژی، پر از ایده، بسیار پر شور هستند.

آن ها سریع فکر می کنند، صحبت می کنند، حرکت می کنند و در نهایت تصمیم می گیرند. آن ها قطعا دیوانه نیستند ولی ممکنه

با توجه به این استدلال کارآفرینان شدن ذاتی به حساب میاد.

کارآفرین شدن اکتسابی است

بر طبق یک بررسی که انجام شد با تحقیق در بین 685 کارآفرین نشان داده شد که افرادی همچون بیل گیتس و مارک زوکر برگ  که دانشگاه را رها کردند و به دنبال راه اندازی کسب و کار رفتند، محدود و انگشت شمار هستند و نمیتونیم این قضیه را به تمام کارآفرین ها تعمیم بدیم.

نتیجه دیگری که بدست آمد این بود که حدود 45% از کارآفرینان بعد از سن 30 سالگی به سمت سرمایه گذاری برای راه اندازی کسب و کار خودشون رفتند این یعنی اینکه فقط ذاتی نمیتونه باشه.

پس در اینجا به یک تناقض رسیدیم. پس با این نتیجه نمیتونیم بگیم که کارآفرینی صرفا ذاتیه یا فقط و فقط با یادگیری اتفاق میافته. هر دو گزینه میتونه اتفاق بیافته همونطور که تا بحال در بین کارآفرینان دیده شده و نمیشه گفت همه اونها کارآفرین به دنیا اومدند یا اینکه کارآفرینی را یادگرفتند مثل خیلی از چیزهایی که قابل یادگرفتن هست.

چند ویژگی شخصیتی کارآفرینان موفق

پشتکار و سرسختی در کارها

شور و اشتیاق برای انجام کارها

کشف کننده فرصت ها هستند

ریسک پذیر هستند

در نهایت اینکه...

اگر تا بحال تجربه ای در کسب و کار نداشتید، در خانوده ای کارآفرین به دنیا نیومدید، کسب و کار راه انداختید و شکست خوردید کافیه ایده های خود را اجرا کنید و به دنبال اون ها برید. حداقل نتیجه ای که داره اینه که به شما کمک میکنه به وجود یک سری استعدادها در خودتون پی ببرید که این میتونه کلی لذت بخش باشه و اعتماد به نفستون را افزایش بده.

منبع خبر: Are entrepreneurs bo or made

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی مرجعی قابل اعتماد برای معرفی اساتید خبره در حوزه های مختلف آموزشی همچون کلاس حسابداری، کلاس فتوشاپ، تدریس خصوصی زبان

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,کلاس حسابداری,کلاس فتوشاپ,تدریس خصوصی زبان, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 18 آذر 1397 ساعت: 15:03

چهار شنبه ای برای دهه هفتادی ها

 ورود نسل چهارمی‌هایی که به دنبال شغل هستند، صرف نظر از اینکه چالش تازه‌ای در زندگی آن‌ها به شمار میاد، کمابیش تفاوت‌هایی نیز با ورود نسل‌های پیشین به دنیای اقتصادی و شغلی و همچنین محیط کارشان داره. توصیه‌هایی در ادامه ذکر شده که میتونه به نسل جدید کمک کنه که هنگام ورود به محیط کاری تازه، موفق‌تر عمل کنند اگر دهه هفتادی هستید یا دهه هفتادی دور و برتون دارید خواندن این مطلب را بهش توصیه کنید:

چهارشنبه

شرح وظایف شما بسیار زیاد و متنوع است

خودتون را آماده کنید که با این قضیه روبرو بشید. شما به عنوان یک تازه کار مجبور هستید که بسیاری از اموری که در شرح وظایف شما نیستند را انجام بدید و نباید در مقابل چنین خدماتی، انتظار حقوق بیشتری را داشته باشید! ممکنه که در ابتدای امر از یک سری شرح شغل هایی برای شما در نظر بگیرند و بعدش یه سری موارد بهش اضافه بشه. سعی کنید خیلی مقاومت نکنید و بهتره که از انجام کارهای بیشتر استقبال کنید چرا که نه تنها به افزایش توانایی شما کمک میکنه بلکه باعث میشه که با افراد بیشتری در محیط کار آشنا بشید. 

از عدم ثبات شغلی نترسید

به خاطر داشته باشید که شغل شما موقته! اقتصاد کشور تغییر میکنه، یه سری از کسب و کار‌ها تعطیل میشند و کسب و کارهای دیگری جای آن‌ها را می‌گیرند و کمتر کسی را خواهید یافت که زندگی کاری‌اش را با‌‌ همان شغلی به پایان ببرد که با آن آغاز کرده. پس هرگز از این وضعیت عدم ثبات شغلی نترسید اقتضای موقعیته باید با شرایط خودتون را وفق بدید. 

 یاد بگیرید و یادبگیرید و یادبگیرید

موارد بسیاری برای آموختن وجود دارند که در ابتدای ورود به محیط کار اصلا از آن‌ها اطلاعی ندارید. شما در طول زندگی کاری نه تنها باید بسیاری از تکنیک‌ها مانند نرم افزار‌ها را بیاموزید بلکه باید توانایی‌های اجتماعی مانند "هوش هیجانی" خود را نیز بهبود ببخشید. چنین مواردی را هرچه زود‌تر یادبگیرید، سریع‌تر پیشرفت می‌کنید. اگر در حوزه طراحی کار می کنید به سمت یادگیری نرم افزارهای مورد نیاز مثل حسابداریفتوشاپ، کورل و .. برید. 

lea

حسن شهرت مهم ترین مولفه

 بزرگ‌ترین دارایی شما حسن شهرته و به همین خاطر از هر اقدامی که به حسن شهرت شما آسیب می‌زنه پرهیز کنید. اگر فرد قابل اطمینانی باشید و از شما با خوشنامی یاد کنند اون موقع فرصت‌های شغلی بهتر و در نتیجه درآمد بهتر به سراغ شما میاد و دیگه این شما نیستید که دنبال کار بگردید بلکه کارفرماها و صاحبان کسب و کارها هستند که به دنبال شما میاند.

تمرین ارتباط با نسل های مختلف

شاید تاکنون تجربه چندانی در مورد برخورد با نسل‌های دیگر نداشته باشید و روابط شما بیشتر به هم سن و سال‌هاتون محدود شده بشه اما الان زمان آن است که شیوه رفتار با دیگر نسل‌ها و گروه‌ها را نیز یادبگیرید. مدیران ارشد، مدیران میانی و کارمندان ساده گروه‌هایی هستند که هر کدام شیوه‌های رفتاری و فرهنگ خاص خود را دارند و باید سعی کنید که با هر گروه به شیوه مخصوص به آن گروه رفتار کنید.

برگرفته شده از صحبت های "وحید رضا صادق منش"

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی, کلاس حسابداری, کلاس فتوشاپ و ... 

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,کلاس حسابداری,کلاس فتوشاپ, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 7 آذر 1397 ساعت: 17:45

کلاس آنلاین

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : کلاس آنلاین , نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 1 آذر 1397 ساعت: 13:18

چهار شنبه ای برای فریلنس ها

چهارشنبه کاری این هفته مختص کسانی هست که تصمیم دارند فریلنس باشند. به بیان خیلی ساده و راحت "فریلنسینگ" یا "آزادکاری" به مدل کار کردنی گفته میشه که به صورت دورکاری انجام میشه و فرد خودش به صورت پروژه ای یا انفرادی یک تخصصی را انتخاب و به صورت حرفه ای آن را ادامه میده.

یعنی شما اگر فردی را دیدید که مترجمه، عکاسه، طراح سایته، تولید کننده محتوا است و خودش به صورت دورکاری یا پروژه ای داره کار انجام میده میتونید بهش بگید "فریلنس" است. حتی افرادی که مشغول به تدریس خصوصی هستند از تدریس خصوصی فتوشاپ گرفته تا تدریس خصوصی حسابداری همه میتونند یه جورایی مدل کاری فریلنس حساب بشند.

به نظر میرسه که گرایش افراد جامعه به سمت مدل فریلنسینگ بیشتر از گذشته شده و این موضوع را میشه از مدل کسب و کارهای نوپا متوجه شد. استارت آپ ها یا حتی برخی شرکت های خصوصی از مدل استخدامی محدود به زمان و مکان خارج شدند دیگر مثل گذشته لازم نیست که شما حتما در روزهای مشخصی در یک مکان مشخص حضور پیدا کنید. با ما همراه باشید تا قدری در مورد فریلنسینگ صحبت کنیم.

فریلنسینگ

درآمد فریلنسی خوبه یا بد؟

بر طبق گزارش اتحادیه فریلنسرها، بیش از 55 میلیون آمریکایی معادل 35 درصد نیروی کار آمریکا مشغول کار به صورت فریلنسی هستند. در آمد کل یک میلیارد دلار را کسب کردند.

از بزرگترین سایت های خارجی فریلنسینگ در آمریکا میشه به Freelancerو Up work و درمیان سایت های داخلی " ponisha" و "lancerify" اشاره کرد که وب سایت های بزرگی برای فریلنسینگ هستند.

چرا انقدر فریلنسینگ مهم شده؟

شرکت های بزرگ و کوچیک امروزه به دلیل کمبود فضا، کم شدن هزینه ها، استفاده از ایده ها و تخصص های مختلف و همچنین جلوگیری از بزرگ شدن بیش از حد شرکت ها نیازمند استفاده از نیروهای فریلنس هستند. همین گرایش سازمان ها و شرکت ها به این سمت باعث شده که روز به روز بر تعداد این افراد اضافه بشه.

دلایل گرایش ایرانی ها به سمت فریلنسینگ

اولین دلیل ایرانی ها برای گرایش به این مدل کار کردن و پول در آوردن، انعطاف پذیری زیاد و آزادی عمل در این شیوه کار کردنه.

عامل بعدی اشتیاق و علاقه شدیدی است که با این مدل کار کردن به آن ها منتقل میشه.

دلیل بعدی از دست دادن کار و اخراج از کار است

عامل چهارم، میخواهند رئیس خود باشند و از اینکه کارمند باشند ناراحت و گریزان هستند.

در آخر این افراد عموما به دنبال درآمدی بیشتر از حقوق کارمندی هستند.

 

فریلنسینگ

مزایای فریلنسینگ

  • استقلال شغلی از نظر انتخاب نوع پروژه، برنامه ریزی های شخصی، تعیین قیمت و زمان بندی اجرای پروژه
  • نداشتن رئیس و کارفرما برای انجام کارها و سختی های کار با افراد مختلف
  • ارتقاء سطح رزومه و کار کردن در پروژه های مختلف
  • امکان پیشرفت سریع و اختصاص زمان ویژه به برای ارتقاء سطح دانش و تخصص با توجه به بازار رقابتی در بین فریلنس ها
  • تجربه چالش های جذاب
  • نیاز نداشتن به محل کار ثابت و صرفه جویی در هزینه ها، صرفا با داشتن یک لپ تاپ و یک میزکار و اینترنت همه چیز قابل انجام است.

معایب فریلنسینگ

  • مشکلات کارفرمایان برای تسویه حساب به موقع
  • نداشتن قراردادهای مکتوب و قانونی
  • برخوردار نبودن از برخی مزایا مثل عیدی، بیمه، سنوات و ...
  • کار کردن به صورت تنها

اما پیش نیازهای یک فریلنس موفق بودن

  • توانایی بازاریابی و مذاکره
  • خود مدیریتی
  • مدیریت زمان
  • شبکه سازی و ایجاد روابط
  • سایت شخصی و نمونه کار
  • مدیریت استرس
  • برنامه ریزی دقیق و منظم
تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,تدریس خصوصی حسابداری,تدریس خصوصی فتوشاپ, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 30 آبان 1397 ساعت: 16:22

برترین وب سایت ها آموزشی دنیا را بشناسیم

برترین وب سایت ها آموزشی دنیا را میخواهیم با هم یک شناخت کلی داشته باشیم، بعد به تفصیل روشون تحقیق می کنیم و شما رو با اونها و نحوه استفاده و مدل کاریشون آشنا میکنیم، چرا داریم بهترین وب سایتهای آموزشی دنیا رو به شما یکی یکی معرفی می کنیم، چون می خواهیم سلیقه شما را با بهترین ها سازگار کنیم، تا شما هم از ما بهترین ها رو در مسیر آموزش بخواهید، چون استادهای ما باید بهترین مطالب فناوری دنیا رو بدانند زیرا که باید در کلاس آنلاین به خارج رفته های ایرانی خوب تدریس خصوصی آنلاین، کنند و امتیاز های عالی ازیشان بگیرند.

 قسمت اول
1. www.coursera.org
بهترین دانشگاه های دنیا در این وب سایت دوره های مختلف آنلاین را به صورت حرفه ای و البته رایگان برگزار می کنند. ابتدا رشته مورد نظرتون و جستجو میکنید و دانشگاه های معتبر آمریکا و اروپا که اون رشته و تدریس می کنند به شما معرفی میشوند و یا دانشگاه مورد نظرتون و جستجو کنید و رشته هایی که اون دانشگاه برگزار میکنند براتون نمایش داده می شود.
2. www.edx.org
عملکردی مشابه corsera  دارد.
3. www.stanford.edu
یکی از معروفترین و خوشنام ترین هاست . علاوه بر اینکه تو وب سایت های مختلف دوره ارائه میدن دوره های مختلف و هیجان انگیزی هم دارند که گواهینامه معتبر هم ارائه میدهند.
4. www.w3schools.com
از بهترین ها برای تمرین کد نویسی به زبان های مختلف دنیا که البته ویدئو آموزشی ندارند ولی به زبانی ساده برنامه نویسی و برای مبتدی ترین افراد برگزار میکنند.
5. www.youtube.com
از بهترین و باحال ترین هاست . انواع ویدئوهای آموزشی و میشه از یوتیوب یاد گرفت. آموزش باغبونی و نجاری و آشپزی تا ریاضی, عکاسی, حسابداری و ...
ممکنه در ابتدا خیلی ساده بنظر برسه چون اکثر ویدئوها توسط افراد معمولی گرفته شده اما بسیار کاربردی هست.
6.  www.lynda.com
این وب سایت آموزش های متنوع داره ولی از همه بیشتر به آموزش نرم افزارهای  adobe  و زبان های طراحی وب سایت می پردازد. اگر در کشور آمریکا عضو کتابخونه باشید میتونید به طور رایگان از این وب سایت استفاده کنید.
7.  www.skillshare.com
این وب سایت شباهت زیادی به یوتیوب داره یعنی هر کس میتونه دوره ای بسازه و برای استفاده عموم بذاره با چند تفاوت: اول اینکه تعداد رشته های کمتری ارائه میشه , دوم اینکه کیفیت ضبط ویدئوها بالاتره و سوم اینکه رایگان نیست و باید مبلغی جهت حق عضویت بپردازید.
8. www.udemy.com
این وب سایت شباهت زیادی به  skillshare  داره با این تفاوت که برای استفاده از همه رشته ها پولی پرداخت نمیکنید بلکه هر دوره قیمت مخصوص داره . همه دوره ها هم میتونید توش بیابیدکلاس زبان انگلیسی, کلاس زبان آلمانی, کلاس فتوشاپ و .... 
9. ocw.mit.edu
 این وب سایت متعلق به دانشگاه MIT  است . شباهت زیادی به استنفورد داره و همونطور که میدونید! رشته های فنی و مهندسی اش خیلی خیلی معروفه.
10. www.khanacademy.org     
 یادگیری علوم پایه به طور کاملا رایگان در هر سطحی که هستید . شیمی, فیزیک, ریاضی و ....

اینها سایتهای موفق با بالای ده سال سابقه کاری هستند، که قطعا به استادها و یا علاقه مندان در رشته های مختلف کمک شایانی برای یادگیری می توانند بکنند به خصوصی که رایگان و آنلاین هستند، استادسلام با هدف بهترین نتیجه در زمینه تدریس خصوصی پایتون، تدریس خصوصی اتوکد، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی آیلتس، کلاس زبان، کلاس فتوشاپ، کلاس حسابداری و ... شما همیشه هست. اگر شما هم وب سایتهای خوبی را میشناسین که میشه ازش اطلاعات خوبی را در زمینه های مختلف آموخت برامون بنویسید تو نظرات 

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,کلاس آنلاین,دوره های آموزشی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 29 آبان 1397 ساعت: 10:24

مرور داستان واقعی یک مهاجرت، از زبان یک استادسلامی!

تا حالا بارها و بارها، درمورد مهاجرت و دلایلش، گفتیم و نوشتیم و خوندیم و بحث کردیم؛

تو این مطلب نمی‌خوایم تکرار مکررات کنیم، بلکه می‌خوایم یه‌ مقدار موشکافانه‌تر مسئله رو بررسی کنیم و ببینیم آیا مدینه‌ی فاضله‌ای که از مقصد مهاجرتمون برای خودمون ساختیم، واقعاً همون‌قدر بی‌عیب و نقصه؟

می‌دونید چقدر از افرادی که به هر بهانه‌ای مهاجرت می‌کنن، بعد از چندوقت با سرشکستگی، ناامیدی بیشتر و افسردگی به کشورشون برمی‌گردن؟!

 

آیا انتخاب‌هایی که می‌کنیم عاقلانه‌س یا از روی احساسات تصمیم‌ می‌گیریم؟!

امروز قراره از تجربیات یکی از دوستان استادسلام بگیم، ایشون که مدتیه به هلند مهاجرت کردن، قراره از تجربیات و مشاهداتی که توی مدت حضورشون در کشور هلند داشتن برامون بگن؛

پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مطلب رو دنبال کنید، علی الخصوص اگه شما یا یکی از اطرافیان‌تون قصد جدی برای مهاجرت داره، این متن می‌تونه خیلی کمک‌کننده باشه براتون!

با خانم فاطمه رمضانی، از همکارهای قدیمی استاد سلام که حدود 2سالی هست در هلند به‌سر میبرن، همراه میشیم.

 

با سلام خدمت همگی همراهان استادسلام، بنده در زمان اقامتم توی کشور هلند، یکسری مسائل و قوانین رو بررسی کردم و سعی می‌کنم شرایط این کشور رو از لحاظ قوانین شهروندی و نکاتی که ملزم به رعایتش هستید، تاحدودی ترسیم کنم.

 

همه می‌تونن حسابتو چک کنن! 

خب در ابتدا من به مسائل بانکی و قوانین دسترسی به حساب افراد میخوام یه اشاره‌‌ای داشته‌باشم؛

توی این کشور، اگر شما بخواید از شرکتی خدمات دریافت کنید و یا به طریقی کار شما به این شرکت مربوط بشه، مجبورید به این شرکت اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات و همچنین کسر اتوماتیک از حسابتون رو بدید؛ 

مثلاً برای خرید بلیط قطار از یه شرکت حمل و نقل، اون شرکت دسترسی به حساب بانکی شما داره. 

 

بیمه‌نامه مثل آش کشک خاله‌س، بخوای نخوای پاته! 

نکته‌ی بعدی توی این کشور، الزام شهروندان به داشتن بیمه است؛ 

مبلغ این بیمه به‌صورت پایه، 97یورو هست که به‌طور اتوماتیک از حساب شما به‌صورت ماهیانه کم میشه و همچنین شرکت بیمه‌ مربوطه تا سقف 385یورو متعهد به پرداخت هزینه‌های درمانی شما میشه؛ 

شما می‌تونید با پرداخت پول بیشتر، این سقف رو تا 885یورو در ماه هم افزایش بدین. 

نکته‌ی مهمه بعدی اینه که شما علاوه‌بر بیمه، ملزم به داشتن پزشک خانوادگی هستید، 

هر شهروندی در هلند پزشک خانوادگی منحصربفردی داره که اگه براش مشکل و بیماری پیش بیاد اول باید به اون مراجعه کنه و درصورتیکه پزشکش تأیید کنه میتونه به متخصص یا آزمایشگاه و سایر امکانات پزشکی دسترسی داشته‌باشه؛ 

همچنین هزینه‌ی خدمات پزشکی مخصوصاً در ساعت‌های غیر اداری میتونه قابل توجه باشه؛ 

مثلاً هزینه ویزیت پزشک خانواده، تو روزهای کاری و تا ساعت 5بعدازظهر، 19یورو و در آخرهفته‌ها و بعد از ساعت 5، 175 یورو هست! 

همچنین هزینه مراجعه به اورژانس توی مواقع اضطراری 250یوروعه!

جالبه بدونید هزینه‌ی یک‌شب بستری‌شدن در بیمارستان، چیزی حدود 1000 تا 2000 یورو و همچنین استفاده از آمبولانس حدوداً 500یوروعه!

 

هر نفسی که می‌کشی، مالیات داره!

مورد بعدی که من میخوام بهش اشاره کنم، قوانین مالیاتیه؛ 

توی این کشور شما متناسب با درآمدتون، از 8.9 تا 51.95 درصد از حقوقتون رو باید مالیات بدین، 

علاوه براین، شما برای خریدکردن هم مالیات می‌پردازین؛ 

برای مثال شما برای خرید یه‌دونه خودکار 21درصد مالیات می‌پردازین! 

همچنین شهرداری‌ها هم از شما، به‌خاطر مصرف هوا، تولید زباله، تمیزکردن شهر و همچنین دورنگه داشتن آب از شهرهای در معرض آب‌گرفتگی(مثل رتردام)  هزینه‌هایی رو به‌صورت سالیانه دریافت می‌کنن! 

این هزینه، باتوجه به شهر سکونت شما و همچنین جمعیت خانه‌ی شما متغیر است؛ 

مثلاً در ماستریخت 400، در رتردام 500 و در خودا 1000 یورو به‌صورت سالیانه به‌ازای هرنفر مالیات از طرف شهرداری گرفته میشه. 

نکته‌ای که درمورد قوانین مالیاتی وجود داره اینه که، شما میتونید باتوجه به وضع درآمدیتون به مالیاتی که می‌پردازید اعتراض کنید و بخشی از اون رو(درصورتیکه اعتراضتون وارد باشه!) از دولت پس بگیرید! 

همچنین اگه شما از سگ نگه‌داری کنید، بابت نگهداری از سگتون باید مالیات پرداخت کنید! 

علتش هم اینه که سگ‌ها برای دفع ادرار و مدفوع به پیاده‌روی برده میشن و به‌همین دلیل شما توی پیاده‌روهای عمومی شاهد ادرار و مدفوع سگ هستین و شهرداری برای تمیز کردن این فضولات از شما مالیات میگیره. 

نکته‌ی مثبت مالیاتی برای تازه‌واردها اینه که درمورد افراد خارجی تازه‌وارد قانونی وجود داره که این افراد تا 5سال میتونن از 10درصد تخفیف مالیاتی برخوردار بشن! 

نکته‌ی قابل توجه اینه که شهروندان هلندی و مخصوصاً خارجی‌ها، شماره‌ی منحصربفردی دارن که توسط اون شناخته میشن و رفتارشون تحت نظارت قرار میگیره.

 

مشکلات مسکن، به قاره‌ی سبز هم سرایت کرده! 

درمورد وضعیت مسکونی شهروندان هلندی باید بگم که بیشتر آپارتمان‌های استیجاری در هلند متعلق به دولت یا برخی شرکت‌ها هستن که شما قبلاً به اونها اجازه‌ی دسترسی به حسابتون رو دادین و هرماه به‌صورت اتوماتیک اجاره‌بها و مبلغ شارژ عمومی ساختمون رو از حساب شما برداشت میکنن؛ 

برای مثال من برای هرماه مبلغ 885یورو اجاره به‌علاوه‌ی 66یورو هزینه‌ی شارژ رو بدون احتساب هزینه آب و برق و گاز و اینترنت و تلفن پرداخت می‌کنم. 

یک نکته‌ی دیگه در باب وضعیت مسکونی و منازل هلند، کمبود خانه در این کشوره؛ 

هلند به‌دلیل قرار گرفتن زیر سطح دریا، با مشکل کمبود زمین مواجهه و همچنین توی این کشور اغلب افراد تنها زندگی می‌کنن و به‌ندرت در این کشور شما شاهد حضور خانواده‌ها توی مکان‌های مختلف عمومی هستین، 

به‌همین دلیل هم هست که بیشتر افراد تمایل به نگهداری حیوانات خانگی دارن. 

برای زباله‌ها هم شما خودتون مسئولین تا زباله‌ی خودتون رو به زباله‌دان‌هایی که تعبیه شده ببرین و با استفاده از کارتی که دراختیارتون هست درب اونها رو باز کنین و زباله‌تون رو داخلش قرار بدین؛ 

با این ترفند، مقدار زباله‌ای که تولید میکنین کنترب میشه و متناسب با اون از شما هزینه دریافت میشه و همچنین اگه شما زباله‌تون رو تفکیک نکنید، هزینه‌ی بیشتری از شما گرفته میشه، پس بهتره که خودتون زباله‌تون رو تفکیک کنین!

 

با توجه به این نکاتی که گفتم میتونین دلیل تمیزی بیش از حد شهرها و حتی فضاهای عمومی آپارتمان‌ها رو تشخیص بدین، چون شما برای تمام اینها هزینه پرداخت میکنین و چه دوست داشته‌باشین چه نه، این هزینه‌ها روی دوش شما هست! 

به‌عبارت دیگه، مالیات اصلی‌ترین دلیل رونق و آبادی کشورهای پیشرفته‌ست! 

 

بهتره دوچرخه‌سواری حرفه‌ای بلد باشی! 

نکته‌ی مهمه دیگه علی‌الخصوص برای ما ایرانی‌ها وضعیت حمل و نقل این کشوره، 

توی این کشور شما برای استفاده از خودروی شخصی باید علاوه‌بر هزینه‌ی پارکینگ و بیمه و سوخت، مالیات هم پرداخت کنین! 

توی کشور‌های اروپایی و مخصوصاً هلند، افراد زیادی هستن که با دوچرخه تردد میکنن که هم آلایندگی نداره و هم هزینه‌های به مراتب کمتری براش پرداخت میکنن. 

 

به سازمان تفریحات خودگردان بپیوندید! 

درمورد تفریحات و روحیات هلندی‌ها باید بگم که توی این کشور مردم به‌صورت خودجوش، درکنار همدیگه مراسمات و کارناوال‌هایی رو ترتیب میدن و به خوش‌گذرونی می‌پردازن، مثلاً جشنواره‌ی گلها که هزاران نفر از جاهای مختلف دنیا برای تماشای اون به هلند میان! 

 

چقدر انعطاف فرهنگی داری؟! 

نکته‌ی فرهنگی که میتونه برای ما حائز اهمیت باشه اینه که در هلند هم مثل خیلی از کشورهای غربی، ازدواج رسمی خیلی کم دیده میشه و افراد ترجیح میدن به‌صورت رسمی باهم ازدواج نکنن و به‌عنوان پارتنر و دوست باهم زندگی کنن و شاید همین باعث شده که آمار طلاق توی این کشور خیلی پایین باشه. 

 

تعطیلات برای استراحته، کار تعطیل! 

یکی از قوانین سختگیرانه در خصوص کار و کسب اینه که مغازه‌دارها بین ساعت 9صبح تا 6بعدازظهر فعالیت کنن و روزهای یکشنبه هم شما حق کارکردن ندارین مگر برای یکسری مشاغل خاص که اونها هم باید برای کارکردن توی این روزها مجوز بگیرن! 

 

عدالت علوی رو اینجا میشه لمس کرد! 

و به‌عنوان حرف آخر میخوام به این مورد اشاره کنم که باوجود قوانین سختگیرانه‌ی مالی، دولت از اقشار ضعیف جامعه حمایت قابل تحسینی به‌عمل میاره؛ 

به‌طوریکه باتوجه به وضع درآمد شما، به شما اجازه داده میشه که خونه‌ای متناسب با درآمدتون اجاره کنین و اجازه‌ی اجاره‌ی هر خونه‌ای به هرکسی داده نمیشه؛ 

همچنین اگر درآمد شما کمتر از حد نرمال باشه، میتونین از دولت مساعده بگیرین و از قوانین بازگشت مالیات و بیمه بهره‌مند بشین! 

 

امیدواریم که شما از خوندن صحبت‌های این دوست عزیز استادسلامی‌مون نگاهی کلی از وضعیت کشور هلند که قابل تعمیم به خیلی از کشورهای غربی و اروپایی دیگه هست، به‌دست آورده‌باشین. 

نکته‌ای که توی صحبت‌های ایشون مشهوده، وجود قوانین سفت و سخت و همچنین هزینه‌های قابل توجه مالیاتی و شهروندی زندگی کردن در کشورهای متمدنه، 

اینکه ما امروز شاهد شهرهای مدرن و تمیز و منظمی هستیم، نتیجه‌ی این قوانین و پایبندی و رعایتشون توسط شهروندانه. 

نکته‌ی دیگه اینه که شما باتوجه به این صحبت‌ها، برای فراهم کردن شرایط زندگی در این کشورها باید خیلی جدی باشین و تلاش کنین و فعالیت‌های زیادی انجام بدین، 

چیزی که مسلمه اینه که باوجود اینهمه قانون سفت و سخت، شما باید مهارت‌ و انعطاف بالایی داشته‌باشین و بتونین خودتون رو به‌سرعت با شرایط جدیدتون وفق بدین و همچنین باید بدونین برای رسیدن به موفقیت باید تلاش خیلی زیادی انجام بدین! 

 

پس اگر در آستانه‌ی مهاجرت هستین یا به مهاجرت فکر می‌کنین، یادتون باشه که هزینه‌های زیادی باید برای رسیدن به مدینه‌ی فاضله‌تون بپردازین و اگه انگیزه‌ی شما از مهاجرت، فرار از شرایط فعلی‌تون، تعارض با قوانین یا تنبلی و بی‌حوصلگیه، مهاجرت نمیتونه گزینه‌ی مناسبی برای شما باشه!

 

با همه‌ی این‌ها، اگه مصمم هستید برای رفتن، باید خیلی جدی شروع کنید به تلاش‌کردن؛

اولین قدم (نیاز به گفتن نداره البته) یادگرفتن زبانه؛

مهم نیست شما می‌خواید به کدوم کشور مهاجرت کنین،

هرجای دنیا که باشین زبان انگلیسی به کارتون میاد!

بعد از زبان انگلیسی، بسته به مقصدی که دارین، باید زبان اون کشور رو یاد بگیرین؛

فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، اسپانیولی، ترکی استانبولی، پرتغالی و...

هرکدوم رو که بخواین یاد بگیرین، میتونین از طریق استادسلام، با شرایط دلخواهتون، آنلاین یا خصوصی، تو کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه به هدفتون برسین؛

با چنتا کلیک ساده، استاد موردنظرتون رو پیدا کنین و شروع کنین برای هدف‌هاتون بجنگین!

 

یادتون نره، مهاجرت پایان کار نیست، یه شروع جدیده!

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی,تدریس خصوصی زبان هلندی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 176 تاريخ : پنجشنبه 17 آبان 1397 ساعت: 12:38

چقدر با انگیزه هستید؟

افراد با انگیزه افرادی هستند که در حال حرکت برای رسیدن به قله زندگیشون هستند. این افراد مورد اعتماد بقیه بوده و به توانایی های خودشون اعتماد دارند. رویاهای بی حد و مرز و تمایل به ایجاد یک زندگی رضایت بخش دارند. اگر در زندگی به دنبال رویاهات هستی این نشون میده که قطعا زندگی پویا و زنده ای داری و اگر هنوز ترس از حرکت به سمت رویاهاتو داری شجاعت به خرج بده و به دنبال رویاهات برو...

ویژگی های افراد با انگیزه

اگر این ویژگی ها را دارید میتونید خود را یک فرد با انگیزه بدونید:

  • داشتن انگیزه دورنی بالا

افراد با انگیزه بالا دارای یک تمایل ذاتی ویک  نیرویی درونی هستند که آن ها را به سمت یک ماجراجویی جدید هدایت می کنه.  این افراد خود را برای یادگیری و کشف چیزهای جدید به چالش می کشند.

  • فروتن بودن

اگر اشتباهی از آن ها سر بزند عذرخواهی می کنند و اشتباهات خود را قبول می کنند.

  • حرکت صعودی

به جای اینکه بر کارهایی که در آن شکست خوردند و ناموفق بودند تمرکز کنند بر کارهایی که در حال انجام آن هستند و بر موفقیت هاشون متمرکز هستند. بر خلاف خیلی از ما که دائما به فکر گذشته و شکست ها هستیم!

انگیزش

  • حرکت به سمت منطقه نا امن

این افراد عمدتا به دنبال انجام کارهایی هستند که آن ها را از منطقه امنشون بیرون بیاره و از انجام کارها به شیوه راحت خودداری می کنند خیلی ساده میشه گفت سرشون برای دردسر و کارهای  پرچالش درد میکنه.

  • یادگیری بی پایان

آن ها بسیار مطالعه می کنند و به دنبال یادگیری و دیدن چیزهای جدید هستند. و معتقدند که باید همیشه به دنبال یادگیری باشند.

  • میدونند که از این دنیا چی میخواند

یک چشم انداز روشنی در زندگی دارند و با عقلانیت میدونند که از چه چیزهایی باید اجتناب کنند. شعار اونها در زندگی اینه:

" هرگز نگو، هرگز" و "همه چیز ممکن است".

انگیزش

  • هرگز دیگران را سرزنش نمی کنند

دیگران را به خاطر اشتباهاتشان سرزنش نمی کنند. اونها به این اصل ایمان دارند که هرکس در نهایت مسئول کاری که انجام میده است و نه فرد دیگر، پس نباید دیگران را سرزنش کرد چون آن ها مسئول کارهای خودشون هستند!

  • با انگیزه هایشان خود را محاصره کرده اند

دوستان آن ها افرادی هستند که قابل اعتماد، مثبت اندیش، پشتیبان و کسانی که بهترین ها را به ارمغان میاورند. میدانند که برای اینکه با انگیزه بمانند باید زمانی را به خودشون اختصاص بدند و همچنین با افرادی دوستی کنند که به آن ها انگیزه میدند.

منبع خبر: inc.com

استاد سلام در کنار شماست.

مرجع تدریس خصوصی زبان انگلیسی، کلاس زبان استانبولی، کلاس زبان فرانسه، تدریس خصوصی زیست 

تدریس خصوصی...
ما را در سایت تدریس خصوصی دنبال می کنید

برچسب : تدریس خصوصی,تدریس خصوصی زیست,تدریس خصوصی زیست شناسی, نویسنده : پشتیبان استاد سلام ostadsalam بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 15 آبان 1397 ساعت: 13:39

لینک دوستان

خبرنامه